158 158

חמלה עצמית

"חמלה היא מצב תודעה, שבו הלב שלנו פתוח, אל האחר ואל עצמנו.
כשאנחנו בחמלה, אנחנו לא ממהרים לשפוט, כפי שהתרגלנו לעשות במשך דורות על גבי דורות,
אלא מחפשים ואף יכולים לראות את האנושי שבמצב, במקום את מה ש"לא־ בסדר" בו"
(מתוך "לגדל ילדים בחמלה", ד"ר מרשאל רוזנברג).
 

בשנים האחרונות זוכה מושג החמלה לתשומת לב רבה בעולם. Self Compassion (חמלה עצמית) היא גישה בריאה ליחסים עצמיים הכוללת הכרה וקבלת המציאות כמו שהיא והגברת היכולת להגיב ביעילות בכל מצב נתון.

Self Compassion היא היכולת להיות טוב אל עצמך, היכולת לקבל את עצמך ולא לשפוט ולבקר. חמלה עצמית היא יכולת הקיימת בכל אחד מאיתנו והיא המפתח לחיים שלווים יותר, מאוזנים יותר, חיים מאושרים יותר.

Self Compassion מאופיינת בגישה נדיבה ומטיבה כלפי העצמי והאחר, סובלנית למצוקות, לחולשות ולפגמים האישיים ושל האחר, להבדיל מגישה ביקורתית או שיפוטית.

Self Compassion הוכחה מחקרית כמחזקת חוסן אישי ואת יכולת ההתמודדות במצבים בלתי נעימים או מלחיצים, מסייעת להעלאת המוטיבציה לשינוי והגברת הנכונות לקחת אחריות. איכויות ההרגעה העצמית של החמלה-העצמית נחשבות כמעוררות יכולות גדולות יותר לאינטימיות, וויסות יעיל של רגשות, חקירה והתמודדות מוצלחת עם הסביבה. תרגול חמלה עצמית קשור עם התפתחות תחושה של איזון, בהירות, "רגליים על הקרקע", פתיחות, שמחה, חוכמה, יצירתיות, חופש, גיבוש ציפיות עצמיות מציאותיות, פיתוח גבולות יעילים ואיזון בין צרכים. טיפוח והרחבת החמלה-העצמית מעניקים משאבים המפתחים תמיכה עצמית ועמידות גדולים יותר וחוויות של שביעות רצון, בחיים ובעבודה, מונעים שחיקה ומעצימים את דרך הענקת הטיפול החומל.

Self Compassion להנעת תהליכי שינוי בשיטה ייחודית לטיפוח והרחבת החמלה ((Compassion לעצמי ולאחרים באמצעות דיאלוג ותקשורת אישית ובינאישית מקדמת וחומלת. השיטה משלבת גישות פסיכולוגיות שונות (מערביות ובודהיסטיות) וכלים (תרגול גוף, מחשבה ונפש) להתמודדות עם קשיים ואתגרים בחיים.

158
להתחבר עם עצמי
תוכנית חמלה עצמית וקשיבות לנוער
שם:*
טלפון:*
מייל:
הודעה: